måndag 15 mars 2010

Txutxuca, vou-te pegar! xD

(Det är en låt som jag haft i huvudet hela dan =P)

Urgh...måndag, måndag...Steg upp kl09 vilket är ganska skönt, men var i skolan ända till nu typ....Usch. Jag har lite huvudvärk =P Vi har mycket att plugga nu och de går ganska snabbt i skolan. Det är så att missar man en eller två minuter av föreläsningen blir det som en snöboll av oförstådda saker och det går inte riktigt att sitta och fundera på vad läraren sa precis för att han har redan börjat med nåt nytt. Som han inte upprepar :P Men aja...Imorgon blir det en 6-timmars föreläsning. Fantastiska tisdagar =P Från kl10 till kl16, utan pauser (om inte läraren är snäll o avslutar några minuter tidigare så man kan äta nåt).

Nu sitter jag här och väntar på ett mejl, det är en artikel som jag ska få skickat om undervattensarkeologi som vi ska läsa och imorgon debattera i skolan. Jag hatar sånt. Interaktivitet. :P Föredrar helt ärligt att sitta tyst och lyssna. Är det så att jag känner att det är något jag vill tillägga lyfter jag på handen och säger det. Men jag gillar inte att bli tvingad till det.



( <3 Gammal bild, från Stansted Airport. Men det var en mysig liten ensamfika)

För övrigt har det varit en fantastisk vårdag idag :D Temperaturen har legat kring 20-24 grader och det var riiiiktigt skönt i solen. Jag kunde dock inte sluta att fundera på min stackars familj långt borta i Eslöv, med - antar jag - en himla massa snö...Alla som jag känner och bryr mig om i Sverige, borde vara här just nu. I mean it. Jag vill verkligen dela med mig av den här känslan att sitta i solen...Särskilt för alla vi som vet vad som är att vara utan den. Det är som att få dropp. Av solsken och glädje. :P (visst var det poetiskt)

Jag har inte alls mycket att berätta, eller jo, det har jag, men det är bara om skolan och skolämnen och läxor och skolgrejer :P Jag hade tråkat ihjäl er allihopa.:P

Imorgon skriver jag mer ^^ (Eller idag om jag inte kan sova eller nåt)

Kram!

1 kommentar:

JOSEPHINE sa...

Önskar att jag var med dig och kände solen och glädjen <3

Skicka en kommentar

 
Anpassad sökning