lördag 20 mars 2010

Dazkarieh

Idag ska jag på en festival här i närheten, som ska fira vårdagsjämningen :)

Ikväll ska en band som jag gillar väldigt mycket spela, som heter Dazkarieh.
Dazkarieh är lite av en av de där banden som tar det traditionella och gamla och gör experiment kring det och jag tycker att de är väldigt bra.

För er som kan om portugisisk musik ber jag er att uppmärksamma att de använder ELEKTRISK Cavaquinho (ukelele för er andra :P) och ELEKTRISK portugisisk gitarr, som är något av det galnaste jag sett. :P Deras låttexter är väldigt enkla men vackra och handlar oftast om livet i landet, för de unga kvinnorna och den starka religiösa delen av deras samhälle.

"Quem tem boca vai a Roma, e eu também." xD


Men jag lägger upp lite videon så ni kan titta. Jag rekommenderar varmt att ni tittar på dem, eftersom jag tycker låtarna är väldigt bra - principalmente tu Johanna, acho que ias gostar bastante. Se calhar a mãe também achará piada. ^^









Kram!

/CAT som smådansar på sin stol

1 kommentar:

Skicka en kommentar

 
Anpassad sökning