torsdag 11 mars 2010

In your heeeeeeaad in your heeeEEAAAD ZOMBIE ZOMBIE ZOMBEEeh-e-eh-e-oohoh-oh-oh-eeeh OOOOHH aaa--aa-yaaaaaah

Fin rubrik? Ja, jag vet :P

Vet ni var jag var igår? JAG VAR PÅ EN CRANBERRIES KONSERT!!!!
Jag och några kompisar - Susie (österrikiskan jag bor med), Lisi (hennes kompis), Zan (slovenen), Maéva (den franska tjejen), AnnaLisa (den italienska tjejen) en av hennes kompisar, plus Cáti och Sarái, de två spanjorskerna jag bor med, köpte biljetter, inte alls för så längesen. Jag var lite tveksam i början, för att jag inte ville spendera 20 € men nu i efterhand var det verkligen värt det :D

Jag har inte kommenterat detta innan, för att jag var inte riktigt säker om jag skulle sälja min biljett trots allt, men jag gjorde inte det och det är jag glad för! Det var heeelt fantastiskt, jag har alltid gillat deras klassiker (zombie, linger, ode to my family, promises [min favorit] etc) och Dolores (hon som sjunger) har så mycket energi! Man kan knappt tro att hon blir 40 snart o har 4 barn för hon hoppar o har sig som bara den :P

Och det bästa: HON GJORDE RIVERDANCE MITT I DET HELA. Sån epic win alltså :P (Hon är från Irland) :D

Jag o Susie gjorde glögg (som kan ses i inlägget nedan) och satte hos tillsammans med resten av gruppen i uteservering på mitt universitet - för den ligger 5 minuter fr konsertstället, tjurfäktningsarenan. Förbandet var en engelsk band som ingen någonsin hört talas om - är det inte alltid så? - som hette Outside Royalty och de var bra, de spelade indierock med en twist, dvs, cello. Men det var sån riktig brittisk rock (oasis, radiohead style) och det uppskattas alltid. :)

Här får ni lite smått o gott fr konserten: ^^








:D Jag lyckades inte filma Riverdancen, men ska se om jag kan fiska upp det hos mina kompisar eller youtube :P

P.S.- Det här inlägget skrev jag igår när jag kom hem kl23, men av nån skum anledning publicerades den bara nu :/ Jag hatar min internetuppkoppling. Seriöst. Jag hatar min hyresvärd. Jag och Susie håller på o försöker komma på nån revenge, men vi har inga idéer. Någon som har ett förslag? :P

Kram!!

/CAT com saudades...

1 kommentar:

Annwyn sa...

Ok, det står att inlägget publicerades 01:05, men den kom bara upp nu, kl16:50. Fan va jag hatar mitt internet :P

Skicka en kommentar

 
Anpassad sökning