tisdag 16 mars 2010

Duktighetsdagen

Hello everybody!

Så, kom hem nu för 15-20 minuter sen och har ätit lite mackor med färskost, muahaha. Ska göra lite läxor nu =) Sedan kl21:30 blev jag bjuden på att äta middag ute med slovenen Zan och de tyska tjejerna han bor med, plus italienskorna och belgen. Vi ska äta på Bacalhoeiro, som är ett ställe som är sådär pub/restaurang/konsertställe, som ligger i centrum av staden, Baixa, gömd i en liten halvövergiven byggnad. Det känns som ett sånt där typiskt poesiklubb som man ser i amerikanska filmer, liksom, lite mörkt, lite dimmigt, massa kuddar överallt, bara studenter och alternativa människor som hänger o pratar politik och litteratur o sånt. Det är ganska mysigt :) Och idag ska de ha filmkväll. Jag vet inte vad de ska visa, men iaf sist de hade filmkväll visade dem porr från 20-talet xD Jag tror inte det blir något sådant,men vi får se...De brukar ha typ clockwork orange och charlie chaplin o sådana saker. =)

Idag (efter den jättelånga tiden det tog mig att vakna - jag var så trött =P) var jag i skolan och överlevde 6-timmars föreläsningen. Tror att jag höll på att somna sådär runt 14:30-tiden, men det var bara i några sekunder. :P Satte mig precis framför läraren så jag inte skulle våga ens blunda och "tänka" lite för mig själv.

Och efter föreläsningen var slut var jag i skolbiblioteket i 1,5 timme med en annan tjej och letade fram dokumentkataloger från 1200- och 1300-talet så vi kunde jämföra dem och lära oss lite bättre hur man ska läsa det. =)
Sen efter skolan, handlade jag på vägen hem - nu pratar jag om toapapper, tvätt-. och diskmedel och sånt. Inget jättespännande) och sen tog den alltid överfulla bussen med alla sura pensionärer.
Och det var det =) Det var fint väder idag också, även om det blev lite molnigt i slutet på eftermiddagen. Men på torsdag lovar de 21 grader i skuggan, så det blir nog najs :D

Annars tror jag inte jag har något intressant att berätta. Skola skola skola. :P Men sen ikväll berättar jag om min lilla middag och om filmen. :)

Stor Kram!

/CAT :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Anpassad sökning