tisdag 27 juli 2010

IN MEMORIAM

Hej!

Nu postar jag här några video som jag velat posta ett tag nu, som några av er säkert redan känner till:
den legendariska TECHNO VIKING! *dum dum duuuum*
För er som inte känner till the epicness of techno viking, så är han ett internetfenomen som har cirkulerat i drygt 4 år ute på nätet. Han är personifieringen av wtf-awesomeness.

Jag har velat posta det för att det är dumt, idiotiskt, intetsägande och helt enkelt wtf. Och wtf är alltid underhållande.

Dock efter händelserna i lördags på Love Parade tänkte jag att det skulle vara opassande, men då tänkte jag att om de som dog hade velat ha något i deras minne ute på internet, så skulle det väl ändå vara något så representerande för techno kulturen och särskilt, tysk technokultur, som techno viking.

Jag förklarar: Den originala Techno Viking filmades i Fuck Parade, en version av Love Parade som startades i Berlin som protest över att LP hade kommersialiserats för mycket.
Det är representationen av hur galet folk har det på sådana parades och hur de lever in sig i musiken (med hjälp av några substanser som tydligen säljs ganska flitigt vid sådana evenemang).

Tanken var att jag bara skulle posta det för att det får en och skratta, men jag tänkte att jag kunde lika bra ge det en annan anledning till det. :)

Så här kommer han ^^ (Warning: Jumping M-oobs)




Och så kommer han med undertext här med:





Om ni råkar bli intresserade i att se mer (det tror jag inte) så finns det Techno Viking 300, techno viking bakes a cake, techno viking street fighter, etc. :P


Men det är bara till att få den där "wtf is this" känslan. ^^


/CAT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Anpassad sökning