lördag 31 juli 2010

Happy Birthday Happy Meal

Hello! :D (lördag!hihihi)

Vädret är jättefint, sitter här och tittar ut mot gatan, de äldre damerna står här med sina grönsakskorgar och pratar med grannarna i balkongerna (klagar på att det är för varmt och om sjukdomar - gamla människor är likadana när det gäller samtalsämne, överallt i världen) turisterna går förbi och tar bilder på byggnaderna, iklädda strandbaddukar och flip-flops och barnen här från området spelar fotboll och jagar duvor. :) Vardag i Lissabon <3

Förrigårkväll tog min gasflaska slut lol :S Det värsta var att jag märkte ingenting när jag duschade typ en halvtimme innan - man brukar märka att vattnet blir kallt som is mitt i duschen typ, men det blev det inte alls...Så jag hade bjudit två av mina universitetskompisar för att äta middag här hos mig, de har varit i Sintra och grävt i den moriska borgen och det var längesen vi sågs, så vi skulle göra tacos, så allting var färdigskuren och på bordet, fattas bara att steka köttet...Så är gasflaskan helt tom xD Vi var tvungna och gå ut och äta, vi gick till Exotic Burgers här i gatan, så åt vi Strutshamburgare, Onyxhamburgare och Zebra. Allting smakar fläsk....De ska dock sluta servera sånt kött, för det ska införas ett nytt lag, så de kommer att införa kyckling, fläsk och ox i sin meny, då de inte kan sälja krokodil och känguru och allt sånt längre.
Så igår när jag kom från jobbet var det något underhållande att fixa en ny flaska, på en fredagkväll ^^ Men det gick :P

Satt här dock och läste om Happy Meal Experimentet, en kvinna i Denver köpte ett happy meal för ett år sedan och efter ett helt år ser den exakt likadan ut som den gjorde när den köptes. Det värsta enligt henne var att varken mögel eller något djur ville åt "maten". Det ruttnar inte. Det brukar väl mat göra?..

Så ja, detta är ett argument till (för mig) för att sluta äta onyttigt.:P

http://www.babybites.info/2010/03/03/1-year-happy-meal/


Vad gör ni på er lördag, då? ^^


/CAT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Anpassad sökning