lördag 15 maj 2010

Multi-tasking language awesomeness, plus you get paid for it.

Hey-ho!
Sorry for the bad updating :P

I veckan har jag börjat på mitt nya jobb och O-M-G vilka månader det kommer att bli. First things first, jobbet är verkligen mega-über-jättesvår och jag kämpar som fan för att lära mig allting om alla femtioelva produkter, alla tusentals koder som kopplar produkterna och alla typ 6 (!) olika software plattformar man måste jobba med samtidigt (typ, göra beställningar, kontakta leverantörerna, kontakta lagret, kolla sjukhus databaserna och kontrollera kunderna) som man ska prata i telefonen med kunden och vara trevlig och sådär service minded, även samtidigt som man har en italienare bakom sig, en spanjor bredvid till höger, en tysk bredvid sig till vänster och en dansk framför en.

Om vi säger så, det är the ultimate multi-tasking jobbet. :P Men efter att jag har lärt mig så blir det nog ganska roligt för att det finns alltid någon utmaning. =) Point being: Jo, det är visst det bra betalt, men för arbetsuppgifterna borde man få typ det dubbla.

Anyways, jag ska ge er lite info om folket som jobbar där. Alla som jobbar där redan är skittrevliga, men verkligen jätteawesome, typ första dan kom de till oss och bara "om ni behöver hjälp med någonting säg bara till, vi är här för att hjälpa" för de vet nog hur svårt det är i början. =) Cheferna är också ganska bra, de jobbar bra, de lär ut bra och trevligare chefer får man leta efter. Och den internationella miljön är det bästa, vilket gör att alla är mycket snällare för alla vet att det finns inte en person som har likadan bakgrund som en annan och då är förståelseribban mycket högre än vanligt. =)

Nu, de som börjat jobba samtidigt som jag...Det är en annan historia...

Och det tar jag på nästa inlägg annars blir det för mycket att läsa här :P

/CAT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Anpassad sökning