lördag 15 maj 2010

I must sleep in a wormhole because my working place is in Twilight Zone.

Jo, mina kollegor...
I måndags började vi (en timme för sent, men ja, vi är trots allt i Portugal) och så började vi gå genom policyn för hur man ska svara i telefon, vilka saker man inte får säga, osv osv.
Typ 2 timmar senare kommer det in en kille i rummet helt förstörd, men verkligen helt misshandlad. Alla bara omgwtf och så börjar snubben skrika och vifta med armarna och ha sig, bara "ALLTSÅ SHIT DET VAR NÅN KILLE SOM RÅNADE EN TJEJ OCH SLOG HENNE SÅ SKULLE JAG RÄDDA HENNE, SÅ KOM DET FEM KILLAR TILL OCH BARA BAM BAM BAM BAM PÅ MIG!!! JAG VAR I SJUKHUSET MEN JAG GAV UPP SÅ KOM JAG HIT BLA BLA BLA".

Alla, ja, omgwtf.

Sen typ 7 timmar efter kommer det en annan kille, väldigt tydligt berusad och bara "ja, förlåt att jag är sen" och typ sätter sig och SOVER!...
Det är värt att nämna för dessa två fallen att det hade varit portugisiska ligans fotbollsfinal kvällen innan.

Ok, tisdag! Allting går swimmingly, tills snubbe nummer 2 kommer in, och så börjar vi prata:

"Hello, sup? What´s your name, I´m XXX"
"Hi there, I´m Anna, I´ll be working with the scandinavian project, and you?"
"Yeah, me too, I´m gonna be doing the swedish part."
"Really, so you´re swedish?"
"Yeah I am."
"Fan va coolt, var i Sverige kommer du från då?"
"wtf, haha, Helsingborg!"
"Ha, så najs."
"Så, vad gör du efter vi har slutat, vill du gå o röka lite XXX?"
"Ehr................(awkward silence)...........nej...tack..jag röker inte sånt...........(awkward silence)"

MAJOR WTF!!!!
Jag känner snubben från ingenstans!! Bara försvinn liksom, jag är rädd för dig! *ryser*

Visar sig att snubbe nr 1 känner helsingborgaren och de bor tillsammans - snubbe nr 1 JOBBAR INTE ENS DÄR utan han hade bara hängt med the nutjob och LÅTSADES att han skulle börja jobba och typ hoppades att någon skulle ge honom jobb!! wtf!
Visar sig även att han inte alls hade varit nån knight in shining armor och räddat nån tjej, utan bara hamnat i nån random fight.

Helsingborgaren är en sån pothead som kommer att eventuellt få sparken för han har kommit både försenad och high as a kite varenda dag. Anledningen till varför de inte gjort det än är att han blev skickad direkt från företaget i Stockholm, så han är inte ens bosatt i Portugal så de kan inte bara sparka ut honom sådär, men de kommer göra det snart.

Jag blir jävligt glad för det, för han skrämmer mig (och alla) men alla vet redan att honom ska man undvika. Han har liksom gått och bett om pengar för att "äta" till ALLA till och med cheferna! Så, ja, länge varar han inte där.

Annars så finns där riktiga ordbajsare men de jobbar tack o lov inte i samma projekt...De är den perfekta personifieringen av ordbajsare jag vet inte hur jag ska beskriva det, men till exempel, föreläsaren sitter o berättar så bara avbryter den ena "jo, men det påminner mig om en sak som hände mig jag ska illustrera" så går han från sin plats och ställer sig framför alla och kör en one-man-show (och härmar uttal!) under 15 minuter som inte alls har någonting och göra med vad föreläsaren pratade om! Alla bara stängde av hjärnan och tänkte, nej det här händer inte.
Det är såna här saker som gör att jag inte kan se Ben Stiller filmer, det är bara för awkward.

På tal om awkward, jag gick och slog huvudet mot en glasdörr (som var väldigt ren!!). Bara för att finalisera den fantastiska veckan, socialmässigt.

/CAT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Anpassad sökning