måndag 12 juli 2010

**RANTING MODE**

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1172446/Trafiken-gar-inte-pa-rals-i-varmen.html

*HULKEN!*

Ok, så nu går inte tågen för att det är för varmt?!?
Alltså, jag tycker så synd om alla er som måste ta tåget varje dag (och så glad över att jag inte behöver det) för att jag hade verkligen gått berserk-crazy-bananas-psycho-bitch på allt och alla.

Så tågen går inte på vintern för att det är för kallt, för att det är is på banan, för att det är för mycket snö, tågen går inte på hösten för att det är för många löv och då halkar tågen, och nu går inte tågen på sommaren för att det är FÖR VARMT?!

*andas ut....*
.
.
.
.
.

"Idag är det 23,4ºC, det blåser 3,26 m/s mot sydväst, luftfuktigheten ligger på 43% och luftrycket håller sig stadigt i 973,45 hPa. Nämen, vilken perfekt dag för att åka tåg!"
.
.
.
.

Jag är så j-a trött på alla ursäkter fr SJ/Skånetrafiken/DSB.
Bara medge att ni har otillräcklig service och bristfällig teknisk kompetens (för att uttrycka det milt).
Få lite cojones för en gångs skull och bara erkänn att ni inte är duktiga på det ni gör. -.-" Inget illa menat mot själva tågpersonalen, för vi vet alla om att det är ni som får de flesta klagomål från kunderna face to face och att det är ni som i de flesta fall måste ta direkt ansvar när era chefer/tekniker inte klarar av att göra det de får betalt för. Men jag tycker i alla fall att det är skamligt att hänvisa till force majeure varenda gång något går fel utan att ta något moget ansvar för era misstag och samma gäller själva kunderna.
År 1856 var det första järnvägsspåret för persontåg i Skåne färdigbyggt (Go Eslöv, ish yo birthday) - man skulle kunna tänka sig att 154 ÅR (!) är tillräckligt lång tid för att veta hur man ska hantera väderförhållanden! Grrr.



Så, sluta skylla på vädret!

(Otherwise I´ll kick your butt!)

/CAT

PS: Här har vi en lista på några artiklar - notera, BARA från Sydsvenskan, ingen annan tidning(!) - som helt ärligt gör mig något motvillig i att vilja betala för något tågbolag som helst för min resa, när det i de ytterst flesta fall har försenade och, i de här fallen, inställda tåg, pga vädret, vad det än må vara.

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/article276139/Lovhalka-sinkar-tagen.html

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article632289/Stora-trafikstorningar-i-landet.html

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article632759/KO-kritik-mot-slopad-resegaranti.html

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article631104/SJ-och-Banverket-lovar-battring.html

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/article353548/Stromlost-och-stopp-i-tagtrafiken.html

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/article353298/Stormvarning-i-Skane.html

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article302909/Tagtrafiken-hart-drabbad.html

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article248480/Trafik-i-gang-efter-regnovader.html

http://www.sydsvenskan.se/omkretsen/article220175/Kritik-for-dalig-information---Skanetrafiken-haller-med.html

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article193472/Trafikkaos-efter-snoovader.html

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article193142/Ovadret-stoppar-tagen-i-Mellansverige.html

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article92352/Skanetrafiken-inser-behov-av-journummer.html

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article31723/Extrem-kyla-stangde-Malmbanan.html

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article30039/Reklamationer-gladjer-Skanetrafiken.html

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article16879/Arga-tagresenarer-far-pengar.html

Etc, etc, etc...

1 kommentar:

zeppelin sa...

Tydliga tecken på att tekniska "utvecklingen" inte alltid betyder ett steg framåt! För knappt 50 år sedan hade det varit _oacceptabelt_ att göra på detta sättet, oavsett vädret, snö och stormar så skulle tågen GÅ! Men men, vi kan ju datorisera mera och sänka kvaliteten ytterligare för att få en mera spännande vardag i framtiden ;)

Skicka en kommentar

 
Anpassad sökning